|سه شنبه 13 آبان 1404
 منوی اصلی
 
 مقالات
کلمه کلیدی
:
از
calendar
تا
calendar
جستجو

محمد فاضلي

قوت‌هاي جامعه ايراني در برابر کرونا

قوت‌هاي جامعه ايراني در برابر کرونا ميليون‌ها ايراني آزموده‌شده در سال‌هاي تلخ تحريم و فشار اقتصادي، بسيار عقلاني و اخلاقي عمل کرده‌اند و بسيار آرام‌تر از مردمان کشورهاي توسعه‌يافته، در مقابل خطرات ناشي از کرونا، فروشگاه‌ها را غارت نکرده‌اند و عملاً به جلوگيري از تعميق بحران کمک کرده‌اند.
يکشنبه 25 اسفند 1398

رضا نصری

ايران با ديگر كشورهاى درگير كرونا

ايران با ديگر كشورهاى درگير كرونا دکتر مایکل رایان -  مدیرعامل «برنامه مدیریت اضطراری سازمان بهداشت جهانی» - درباره آخرین وضعیت ویروس کرونا در جهان گفته است «ایران و ایتالیا اکنون در عذاب هستند اما به شما تضمین می‌‌دهم خیلی زود سایر کشورها در موقعیت مشابهی قرار خواهند گرفت»!
يکشنبه 25 اسفند 1398

انواع دستکش ها

کارایی و مقاومت در برابر کرونا

کارایی و مقاومت در برابر کرونا لاتکس بهترین دستکش
پنجشنبه 22 اسفند 1398

درخواست خانه توسعه آذربایجان در خصوص کرونا:

​​​​​​​همه تشکل های مردم نهاد برای مهار کرونا به میدان بیایند

​​​​​​​همه تشکل های مردم نهاد برای مهار کرونا به میدان بیایند تلاش و کوشش های مسوولان و دستگاه های اجرایی و خدماتی را ارج نهاده و خدمات موثر و ماندگار و تاریخی تمامی پزشکان ، پرستاران و کادر درمانی جامعه پزشکی و بهداشتی استان که ایثارگرانه در خط مقدم مبارزه با این بیماری هولناک شبانه روز تلاش مينمايند را می ستائیم و برای آنان سلامتی و موفقیت آرزو می کنیم .
پنجشنبه 22 اسفند 1398

مهسا شیخان

انسان‌شناسان به مثابه معلمان

انسان‌شناسان به مثابه معلمان خشی از ترجمه مقاله «به سوی انسان شناسی معلمان و تدریس» نوشته سارا جوویت و کاترین شولتز است که با رویکرد انسان شناسی آموزش به نقش های چندگانه و چندوجهی معلمان به مثابه انسان شناس-معلم و معلم-انسان شناس تصویری غنی از کار معلمان، فعالیت های آموزشی به دست داده و به دنبال تدوین مطالب درسی با هدف برابری آموزشی است.
يکشنبه 17 آذر 1398

مهسا شیخان

انسان‌شناسان به مثابه معلمان

انسان‌شناسان به مثابه معلمان خشی از ترجمه مقاله «به سوی انسان شناسی معلمان و تدریس» نوشته سارا جوویت و کاترین شولتز است که با رویکرد انسان شناسی آموزش به نقش های چندگانه و چندوجهی معلمان به مثابه انسان شناس-معلم و معلم-انسان شناس تصویری غنی از کار معلمان، فعالیت های آموزشی به دست داده و به دنبال تدوین مطالب درسی با هدف برابری آموزشی است.
يکشنبه 17 آذر 1398

پژوهش و بازخوانی : محمود رنجبر فخری

نظامنامه تجاری امیر نظام گروسی

نظامنامه تجاری امیر نظام گروسی نظامنامه ای در خصوص تجارت با خط حسنعلی خان امیر نظام گروسی در دارالسلطنه تبریز
يکشنبه 14 مهر 1398

دکتر مینو امیر قاسمی

جهاني شـدن و زبان مادري

جهاني شـدن و زبان مادري اي بسا دو ترک چون بيگانگان­         اي بسـا رومـي و تـرک هـمزبان
يکشنبه 14 مهر 1398

دکتر مینو امیرقاسمی

تحليل جامعه­ شناختي اسطوره­ي آفرينش در اساطير ايران

تحليل جامعه­ شناختي اسطوره­ي آفرينش در اساطير ايران سطوره نه به معناي داستاني واقعي با ابعادي غيرواقعي و فوق­بشري، و نه به معناي کوششي ابتدايي براي تبيين جهان آفرينش؛ بلکه تجلي­گاه انديشه­ي بشر و شکلي از شناخت وي از جهان، در دوره­اي خاص از تاريخ انديشه او است. چونان ارابه­ا­ي عظيم، ارجمند و گرانقدر است که نه تنها شيوه­ي تفکر و تعمق زرين بشر را نسبت به جهان، به دنبال خود مي­کشد، بلکه حامل شيوه زندگي مادي و زميني او نيز مي­باشد.
يکشنبه 14 مهر 1398

مینو امیر قاسمی

جشن‌ها و اعياد در تاریخ بیهقی

جشن‌ها و اعياد در تاریخ بیهقی بيهقي بارها به برگزاري جشن‌هاي ملي و اعياد مذهبي اشاره مي‌كند. هر چند شرح دقيق و جزييات اين جشن‌ها تماماً بازگو نمي‌شود؛ ولي تاكيد و بيان مفصل‌تر بيهقي درباره بعضي از آنها نشان مي‌دهد كه كدام يك از اين اعياد و جشن‌ها از اهيمت بيشتري برخوردار بوده است. آنچه در تمامي جشن‌ها و اعياد ملي و مذهبي مشترك است آمدن بزرگان و سركردگان براي تبريك به امير است و پس از اين باردادن ويژه‌ي عيد و جشن، خواني گسترده مي‌شود كه در تمامي آنها بيهقي تأكيد برخوردن شراب دارد. از خوراك‌ها و غذاها و ساير مأكولات به ندرت سخن پيش آمده است ولي محور اصلي پذيرايي امير چه در اعياد مذهبي و چه در ساير جشن‌ها دادن شراب به مقدار فراوان است.
شنبه 1 تير 1398