|جمعه 7 ارديبهشت 1403
 منوی اصلی
 
تاریخ : پنجشنبه 19 ارديبهشت 1398     |     کد : 89

مجمع عمومی عادی و فوق العاده خانه توسعه آذربایجان برگزار شد

گزارش انتخابات و دو مجمع

آقایان دکتر محمدعلی سبحان اللهی ، دکتر محمدرضا پورمحمدی ،‌صمدحسن زاده ، اکبر تقی زاده اصل  و محید بهشتی روی عنوان اعضاء اصلی و آقای محمد اثنی عشری و خانم مینو امیرقاسمی  و آقای حبیب شایانفر به عنوان اعضاء علی البدل هیات مدیره جدید خانه برای یک دوره  دو ساله انتخاب شدند.

مجمع فوق العاده و مجمع عمومی خانه توسعه آذربایجان روز پنجشنبه  12 اردیبهشت 98 با حضور نماینده قانونی استانداری آذربایجان شرقی و اکثریت اعضا در محل سالن اجتماعات اتاق بازرگانی ، صنایع ،‌ معادن و کشاورزی تبریز برگزار شد.

در مجمع فوق العاده تغییرات و اصلاحات اساسنامه به شرح زیر به تصویب رسید.

-  عنوان خانه آذربایجان به " خانه توسعه آذربایجان "  تغییر یافت

- آیین نامه جدید براساس و منطبق با منشور تشکل های مردم نهاد وزارت کشور تدوین شد.

- براساس این تغییرات تعداد اعضاء اصلی هیات مدیره خانه پنج نفر و اعضاء علی البدل ها دو نفر شدند همچین تعداد بازرسان اصلی از دو نفر به یک نفر و علی البدل بازرسان هم از دو نفر به یک نفر کاهش یافت .

عضویت در خانه در چارچوب آئین نامه عضویت به پیشنهاد هیأت مدیره به تصویب مجمع عمومی خواهد رسید.
انواع عضویت: 1-عضو رسمی که عبارتست از افرادی که دارای شرایط عضویت هستند و دارای حق رأی و کاندیداتوری می باشند.2- عضو غیررسمی که فاقد حق رأی و کاندیداتوری بوده و می توانند در پیشبرد اهداف مشارکت نمایند.

در مجمع عمومی هم پس از گزارش مدیر عامل خانه و بازرس و استماع نکته نطرات و پیشنهادهای تعدادی از اعضاء حاضر انتخابات هیات مدیره برگزار شد که آقایان دکتر محمدعلی سبحان اللهی ، دکتر محمدرضا پورمحمدی ،‌صمدحسن زاده ، اکبر تقی زاده اصل  و مجید بهشتی روی به عنوان اعضاء اصلی و آقایان محمد اثنی عشری و حببب شایانفر و خانم مینو امیرقاسمی به عنوان اعضاء علی البدل هیات مدیره جدید خانه برای یک دوره  دو ساله انتخاب شدند.

مهندس امین دستمالچی و علیرضا صدری به عنوان بازرسان اصلی و محمد حسین منافی و حسن توکلی به عنوان بازرسان علی البدل انتخاب شدند.

در جریان برگزاری مجامع خانه توسعه آذربایجان علیار راستگو معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی به عنوان میهمان ویژه  در سخنانی از همراهی و همفکری این خانه در کمک به مسوولان استان قدردانی کرد.

وی همچنین حضور شخصیت های ارزشمند از جمله دکتر سبحان اللهی و پورمحمدی در این تشکل را فرصت مغتنم و ظرفیت بالقوه برای تحقق برنامه های توسعه استان توصیف کرد .

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی گفت : مدیریت ارشد استان به تبع رویکردهای دولت از توسعه فعالیت های تشکل های مردم نهاد حمایت می کند و نقش آنان را در حل مشکلات جامعه و کمک به برنامه های دولت را انکار ناپدیر می داند.

 بخش هایی ازگزارش فعالیت ها و اقدامات ارائه شده به مجمع عادی به این شرح است :

- کمیته های خانه در راستای اهداف و ماموریت های محوله تقویت شده و در مجموع با برگزاری  110 جلسه اهم مسایل و مشکلات استان و موانع توسعه آن به صورت کارشناسی و فنی مورد بحث و بررسی قرار گرفته و همراه با پیشنهادها و راهکارهای عملی به مسوولان اجرایی درسطح استانی و ملی ارائه شده است  ، در این ارتباط می توان به مسایل و مشکلات زیست محیطی معدن مس سونگون ، دریاچه ارومیه و فهرستی از مسایل فرهنگی و اجتماعی استان اشاره کرد.

- در بخش برنامه های سخنرانی که بااهداف آموزشی و کاربردی برگزار می شود برنامه هایی با موضوعات اخلاق حرفه ی  و نیز توسعه بر مبنای اخلاق به صورت کارگاهی برای گروه های هدف برگراز شده و تدوام این برنامه ها در دستور کار قرار گرفته است .

- خانه در ایفای مسوولیت های اجتماعی و فرهنگی و با هدف تکریم بزرگان عرصه های علمی و فرهنگی استان و نیز قدردانی از پدید آورندگان آثار مفاحر حسب مورد و به سهم خود آیین های بزرگداشت در تجلیل از خدمات دکتر رضایت پرویزی پزشک مردمی و فوق تخصص قلب ، پروفسور رحیم حمان زاده جراح حاذق ایرانی تبار ساکن آلمان و چنگیز مهدی پور استاد موسیفی آذربایجانی برگزار گرده و به این ترتیب گامی در توسعه فرهنگ ارج گذاری به خادمان و بزرگان عرصه های علم و دانش در زمان حیاتشان برداشته است.

- خانه توسعه آذربایجان در این دوره و به روال سال های قبل همگام با مردم و نهادهای مسوول در بزرگداشت سالروز جشن مشروطه مشارکت نموده و طرح های مرتبط با این نهضت از جمله طرح راه اندازی بنیاد مشروطه شناسی، توسعه خانه مشروطه و ایجاد مرکز پژوهش های مشروطه، احیای آرامگاه شهدای مشروطه و نیز احیای آرامگاه باسکرویل را پیگیری کرده است .

- در راستای همفکری و برداشتن گام های عملی برای حل مشکلات استان و تبریز حسب مورد از مدیران و مسوولان اجرایی برای حضور در نشست های هیات مدیره خانه دعوت به عمل آمده و طی آن مسایل به صورت مشترک و رو در رو مورد بحث و عندالزوم پیشنهادهای ارائه شده  در دستور کار قرار گرفته است  به عنوان نمونه  ایده ها تنظیمی خانه در باره رقع مشکلات شهری و نیل به شهر هوشمند در 35 محور بعد از طرح  و جمع بندی در یکی از حلسات هیات مدیره برای اجرایی شدن  به شهرداری و شورای اسلامی شهر تبریز ارائه شده است .

- برگزاری نشست های موضوعی با اندیشمندان ، صاحبان سرمایه و کارآفرینان به منظور ترغیب و استفاده از ظرفیت و توانمندی آنان در راستای حل مشکلات و هدف های توسعه استان از دیگر اقدامات خانه طی این دوره بوده که در این ارتباط به طور مشخص آقای علی پولاد کارآفرین تبریزی مقیم ترکیه آمادگی خود را برای اجرای پروژه های گردشگری در عون بن علی اعلام کرده و مقدمات آن فراهم آمده است .

- برگزاری حلسه هم اندیشی با حضور رضا رحمانی وزیر صنعت ، معدن و تجارت ، مسعود پزشکیان نایب رییس مجلس ، محمد رضا پورمحمدی استاندار، محمد وحدتی رییس مجمع نمایندگان استان و شماری از نمایندگان استان به منظور استفاده از ظرفیت نمایندگان استان در مجلس و شخصیت های مقیم تهران برای رایزنی و افزایش سهم استان در بودجه 98 که به حمد الله با موفقیت های همراه بوده است .

-- با پیگیری جمعی و با مساعدت آقای صمد حسن زاده عضو هیات مدیره ، به حمدالله خانه  در این دوره و سرانجام بعد از 15 سال فعالیت صاحب مکان مستقل و مناسب به عنوان دفتر شد و توانست برنامه های خود را توسعه دهد ، همزمان تلاش های فزاینده ی را برای تقویت کمی و محتوایی سایت خانه به عمل آورده است.

درگزارش بازرسان هم توصیه شده مجمع عادی همه ساله برگزار و مدت زمان گزارش هیات مدیره به بازرسان مطابق اساسنامه و قانون تجارت رعایت شود. پیشنهاد ترمیم فعالیت های خانه توسعه آذربایجان به تمامی شهرهای استان از دیگر محورهای گزارش بازرسان به مجمع عمومی بوده است.

در این مجمع با تصویب اعضا روزنامه امین به عنوان روزنامه مورد نظر برای ثبت آگهی های خانه انتخاب شد و مبلغ 300 هزار تومان به عنوان حق عضویت به تایید رسید.


PDF