|جمعه 7 ارديبهشت 1403
 منوی اصلی
 
تاریخ : شنبه 24 آذر 1397     |     کد : 66

سومین کارگاه اخلاق حرفه ای به همت خانه توسعه آذربایجان در شهرداری تبریز

برگزاری کارگاه اخلاق حرفه ی درمدیریت شهری

استاد اخلاق حرفه ی دانشگاه تهران بر ضرورت ارتقا و توسعه اخلاق حرفه ی در شهرداری تبریز تاکید کرد و گفت : تحقق این مهم می تواند به طور فزاینده به تامین هدف های شهرداری در خدمت به شهروندان کمک کند.

دکتر احد فرامرز قراملکی دربرنامه کارگاهی " اخلاق حرفه ی درمدیریت شهری " و در جمع شهرداران و مدیران شهرداری تبریز که با همکاری خانه توسعه آذربایجان برگزار شد ،  از ضرورت ترسیم نقشه راه برای رشد اخلاق حرفه ی درنهاد شهرداری و باز مهندسی آن در این سازمان سخن گفت .

وی افزود : امروز درهمه شهرهای بزرگ دنیا بحث اخلاق مدیریت شهری بسیار توسعه یافته و سازمان  های بزرگ سالانه رشد اخلاق خود را اندازه می گیرند و اگر پایین باشد در آن تجدید نظر می کنند.

استاد اخلاق حرفه ی دانشگاه تهران تصریح کرد : بین اخلاق حرفه ی و مدیریت شهری نسبت دو سویه وجود دارد که هر دو متقابلا به تامین هدف های یکدیگر کمک می کنند .

وی ادامه داد : اخلاق حرفه ی برای مدیریت شهری می تواند به رشد اخلاق شهروندان کمک کند و میزان مشارکت مردم و اعتماد آن ها را افزایش دهد.

فرامرز قراملکی اهمیت پیش بینی پذیری در نهاد مدیریت شهری را مورد تاکید قرار داد و گفت :  برای مدیریت شهری حیاتی تر از پیش بینی پذیر وجود ندارد و اگر شهرداری پیش بینی پذیر نباشد شهروندان به وحشت می افتند، اعتماد آنان سلب و امنیت روانی شان دچار مخاطره می شود.

وی بروز تنش های فرهنگ سازمانی ، رواج کارچاکنی ، سخت شدن مناسبات شهروندان ، کاهش بهره وری و فرار سرمایه ها را از دیگر آسیب های پیش بینی ناپذیر مدیریت شهری بیان کرد.

نویسنده کتاب قدرت انگاره ها خاطر نشان کرد : اگر اخلاق در محیط کار نهادینه شود بهره وی و کیفیت خدمات افزایش می یابد و ضمن تامین امنیت روانی شهروندان تهدیدها به فرصت تبدیل می شود همین طور تعارضات در سازمان کاهش می یابد.

وی در توصیف اخلاق حرفه ی ، مسوولیت پذیری ، قانونمندی ، پاسخگو بودن ، پیش بینی پذیری ، سرآمدی و چابک بودن سازمان را از جمله مولفه های سازمان های اخلاق مدار بیان کرد.

قراملکی در ادامه بحث خود شناخت وضع موجود ، ترسیم وضع مطلوب ، برنامه ریزی و حسابرسی اخلاقی را از مولقه های مورد نیاز برای دست یابی به رشد اخلاق حرقه ی در شهرداری توصیف کرد و افزود :سازمان شهرداری باید نسبت به انگاره ها و اصلاح آن ها همت و سرمایه گذاری  های لازم را به عمل آورد و حسابرسی اخلاقی را جدی بگیرد.

وی پیشنهاد کرد برای توسعه رشد اخلاق در شهرداری ها در قالب شبکه های هرمی از بالا به پایین اجرا شود و در سند برنامه پنج ساله این سازمان وضعیت موجود و ترسیم وضعیت مطلوب و قابل تحقق مورد توجه قرار گرفت .

اهتمام به تدوین کتابی با عنوان اخلاق در مدیریت شهری و نیز ایجاد مرکزی در تبریز برای تربیت مدرس اخلاق حرقه ی از دیگر پیشنهادهای دکتر احد فرامرزقراملکی به مدیران شهرداری بود.


PDF