|چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403
 منوی اصلی
 
تاریخ : دوشنبه 8 مرداد 1397     |     کد : 57

خانه توسعه آذربایجان درگذشت حاج عباس دوز دوزانی را تسلیت گفت

خانه توسعه آذربایجان درگذشت حاج عباس دوز دوزانی را تسلیت گفت

خانه توسعه آذربایجان درگذشت حاج عباس دوز دوزانی را تسلیت گفت

خانه توسعه آذربایجان درگذشت مرحوم عباس دوز دوزانی ازمبارزان دوران انقلاب و ازخادمین نظام جمهوری اسلامی رابه خانواده آن مرحوم و مردم فرهنگ پرورآذربایجان شرقی تسلیت گفت .

به گزارش وقت نیوز ،‌این خانه در پیام خود ضمن ابراز همدردی با خانواده و بازماندگان آن مرحوم از خدمات انقلابی و فرهنگی وی تجلیل کرده و یاد آور شده است : مرحوم عباس دوز دوزانی با پیروی از خط راستین امام ره همواره در خدمت مردم و انقلاب بوده و در تمام عمر با برکتشان ازهیچ کوششی برای ماندگاری و موفقیت نظام و انقلاب فروگذار نکرد.

آن مرحوم چه درجایگاه نمایندگی مردم شهید پرور تبریز در دوره نخست مجلس  و چه در سمت های بعدی درسطح ملی ازجمله در مسوولیت فرماندهی سپاه پاسداران و وزارت درکابینه شهید رجایی منشا خدمات بسیار برای کشور و آذربایجان بوده که هرگز ار یادها و خاطره ها نخواهد رفت .

خانه توسعه آذربایجان  در ادامه پیام خود از روحیه اخلاق مداری و سعه صدر آقای دور دوزانی به عنوان الگویی ماندگار برای مدیران یاد کرده و از خداوند سبحان برای شادی روح آن مرحوم علو درجات و حشر با اولیا الله و برای بازماندگان معزز صبر و شکیبایی ارزو کرده است .

عباس دوزدوزانی روز گذشته یکشبنه هفتم مرداد پس از تحمل یک دوره بیماری  سخت به دیار باقی شتافت 
او در فاصله سال های ۱۳۵۸ تا ۱۳۵۹ به عنوان اولین فرمانده سپاه پاسداران فعالیت کرده و از بنیانگذاران این نهاد انقلابی به شمار می رود.
مرحوم دوزدوزانی همچین از سال ۱۳۵۹ تا ۱۳۶۰به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کابینه شهید رجایی بوده است .

دوزدوزانی در دوره نخست مجلس شورای اسلامی از سوی مردم تبریز و در دوره‌های دوم و سوم به عنوان نماینده مردم تهران در مجلس حضور داشت.

معاونت دکتر معین وزیرعلوم و تحقیقات و فنآوری در دوره اصلاحات ، مشاور محمد خاتمی رییس جمهور ، عضو و رییس شورای اسلامی شهر تهران در دروه اول شورا از دیگر مسوولیت های وی بوده است.


PDF