|چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403
 منوی اصلی
 
تاریخ : دوشنبه 20 فروردين 1397     |     کد : 55

سفر رییس جمهور فرصت تاریخی است / بهره برداری مناسب به عمل آید

خانه توسعه آذربایجان فهرستی از اولویت ها و طرح هایی را برای پیگیری پیشنهاد کرده است

خانه توسعه آذربایجان با ابراز خرسندی از سفر رییس جمهور و هیات دولت به استان بر برنامه ریزی های کاربردی و بهره برداری مناسب از این سفر تاکید کرد.

خانه توسعه آذربایجان در تازه ترین نشست خود که به ریاست محمدعلی سبحان اللهی رییس این خانه در تبریز برگزار شد از این سفر به عنوان فرصت تاریخی در راستای  تداوم برنامه های توسعه استان و نیز رفع مشکلات مردم یاد کرد و خواستار حضور گسترده مردم در آیین های استقبال از رییس جمهور و کاروان تدبیر و امید شد.

خانه توسعه آذربایجان در این جلسه فهرستی از اولویت ها و طرح هایی که لازم است به صورت ویژه در این سفر از رییس جمهوری و هیات دولت پیگیری و تصویب شوند را به شرح زیرجمع بندی و در قالب پیشنهادهای خود تقدیم کرده است .

- ضرورت تداوم برنامه های احیا دریاچه ارومیه و به عبارت دیگر احیا فراگیر حوزه آبریز دریاجه ارومیه .

- توجه و اهتمام ویژه نسبت به توسعه زیرساخت ها به ویژه در بخش راه ، راه آهن از حمله تسریع در تکمیل و بهره برداری راه آهن تبریز ،‌ میانه ،‌ آزاد راه تبریز - مرند و بازرگان ، بزرگراه تبریز - اهر ،‌  تکمیل خطوط مترو تبریز ،‌ آراد راه مراغه - هشترود ،‌آزاد راه تبریز - سهند ،‌ بزرگراه اصلی بستان آباد ،‌سراب و اردبیل ،‌ طرح دوم تامین آب شرب تبریز ( آبرسانی اضطراری به تبریز ، ) ، ضرورت ساخت و توسعه نیروگاه های تولید برق از جمله تکمیل نیروگه سیکل ترکیبی هریس و نیروگاه خورشیدی ، پژوهشگاه ربع رشیدی ، اولویت  تکمیل بیمارستان های یک هزار تخت خوابی و 723 تخت خوابی تبریز ،

خانه توسعه آذربایجان در ادامه پیشنهادهای خود آورده است با توجه به نیاز روز افزون تبریز به فضاهای سبز و نیز دست یابی به استانداردهای بین المللی اراضی پادگان تبریز و اراضی زندان تبریز در قالب طرح های جدید به فضای سبز تبدیل شوند و بافت های فرسوده و اسکان غیر دائمی مورد توجه قرار گیرد.

این خانه همچنین بر عنایت هیات دولت به فرهنگ و زبان مادری مردم آذربایجان در راستای وعده های قبلی رییس جمهوری مبنی بر فرهنگستان زبان و ادبیات ترکی تاکیده کرده است.

این خانه با توجه به سابقه ، ظرفیت و توانمندی های فکری و اندیشه ی اعضا آن هم اکنون به منزله اتاق فکر استان عمل می کند و حسب مورد نظریه و ایده های خود را جهت عملیاتی شدن به مدیران و مسوولان ملی و محلی ارائه می دهد.


PDF