|جمعه 7 ارديبهشت 1403
 منوی اصلی
 
تاریخ : جمعه 4 خرداد 1397     |     کد : 54

جلسه خانه توسعه آذربایجان این ماه همراه با افطاری

جلسه خانه توسعه آذربایجان این ماه همراه با افطاری و مهمانان ویژه به ریاست دکتر سبحان اللهی رییس هیات مدیره این خانه برگزار شد.

جلسه خانه توسعه آذربایجان این ماه همراه با افطاری و مهمانان ویژه به ریاست دکتر محمد علی سبحان اللهی رییس هیات مدیره این خانه برگزار شد.

جلسه خانه توسعه آذربایجان این ماه همراه با افطاری و مهمانان ویژه به ریاست دکتر محمد علی سبحان اللهی رییس هیات مدیره این خانه برگزار شد.
به گزارش وقت نیوز ، در این نشست دکتر شکور اکبر نژاد رییس شورای اسلامی تبریز ،‌ رحیم شهرتی فر معاون سباسی و امنیتی ، محمد صادق پورمهدی معاون عمرانی استانداری آذربایجان شرقی ، علیار راستگو فرماندار تبریز ، داود بهبودی رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی ،‌ طاهر موسوی شهرداری اسبق تبریز ، صمد حسن زاده رییس اتاق بازرگانی تبریز ،‌دکتر محمد رضا پورمحمدی رییس دانشگاه تبریز و تعدادی از اساتید و گروه حامیان دانشگاه تبریز حضور داشتند.
در این نشست نتایج و دستاوردهای سفر رییس جمهور و کاروان تدبیر و امید به استان مورد بررسی قرار گرفت و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی اعلام کرد : به برکت این سفر حدود دو هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل طرح ها و پروژه های زیرساخت استان به ویژه در بخش راه ‌، راه آهن ،‌ آب و بهداشت و سالامت اختصاص یافته است .

اود بهبودی در تاره ترین نشست خانه توسعه آذربایجان به ریاست محمدعلی سبحان اللهی استاندار اسبق آذربایجان شرقی افزود : از این اعتبارات افزون بر 700 میلیارد تومان آن از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی است که عمدتا در پروژه های آب رسانی و زهکشی اراضی دامنه ارس هزینه خواهد شد.

وی گفت : بیشتر این مبالغ برای تکمیل زیرساخت های استان به ویژه در بخش های راه ،‌ راه آهن ،‌ آب ،‌ بهداشت و درمان  ، گردشگری و پیشبرد برنامه های کشاورزی هزینه خواهد شد.

وی گفته است : برخلاف رویه های قبلی و با توجه به شرایط فصل کاری  تاکنون 40 درصد از اعتبارات مذکور تحصص یافته و به دستگاه های اجرایی ابلاغ شده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی اعتبارات منظور شده برای اتمام راه آهن میانه - تبریز را 450 میلیارد تومان و برای مراحل پایاتی بزرگراه اهر -تبریز 130 میلیارد تومان اعلام کرد.

وی ساخت و تکمیل بیمارستان یک هزار تخت خوابی تدبیر ، طرح توسعه بیمارستان الزهراء تبریز ،‌ و جند باب بیمارستانی در شهرستان های استان از جمله آذرشهر ، عحب شیر ، دانشکده علوم پایه مراغه ، اجرای طرح ربع رشیدی تبریز ،‌ تجهیز بیمارستان 540 تخت خوابی تبریز ،‌، آبرسانی به مرند ،‌شبکه گرمی چای ، ساختمان شبکه ابیاری و زهکشی ارس ، تکمیل طرح های آبرسانی روستایی و نیز تامین هدف های گردشگری را از جمله طرح ها و پروژه های بر شمرد که قرار است با اعتبارات سفر دوم استانی رییس جمهوری تا پایان دولت دوازهم تکمیل به و بهره برداری برسند.

در این جلسه معاون رحیم شهرتی فر معاون سیاسی و امنتیی استاندار آذربایجان شرقی در باره دستاوردهای سفر رییس جمهوری و استقبال خوب مردم از ایشان ، مهندس محمد صادق پورمهدی در باره تازه ترین وضعیت دریاچه ارومیه و تاثیر بازندگی های اخیر بر روند آب آن گزارشی را ارئه کردند.

سبحان اللهی هم در واکنش به برخی از گزارش ها در باره دریاچه ارومیه خواستار  برگزاری نشست مشترک با نمایندگان استان آذربایجان غربی و فشار به وزیر نیرو در این باره شد

در گزارش های ارائه شده به جلسه اعلام شد وزیر نیرو مانع از هدایت آب ها سدهای واقع در استان آذربایجان غربی به دریاچه ارومیه شده است و این در حالی است که از سوی مسوولان و نمایندگان آذربایجان غربی اقدامی نشده است .

رییس خانه توسعه آذربایجان همچنین اهمیت و ضرورت پیگیری دو پروژه مهم استان آذربایجان شرقی از جمله طرح اتصال خط آهن آذربایجان به جلفا و  نخجوان از مسیر اراضی حاشیه رودخانه ارس محدوده ایران و نیز تسریع در عملیاتی کردن پروژه بزرگ ربع رشیدی را مورد تاکید قرار داد و نقش کارکردهای بین المللی این دو طرح را با اهمیت توصیف کرد.

در این جلسه که با افطاری خانه توسعه آذربایجان همراه بود شکور اکبرنژاد رییس شورای اسلامی تبریز ، مهندس طاهر موسوی شهردار سال های دهه 60 تبریز ،  صمد حسن زاده رییس اتاق بازرگانی ، محمد رضا پورمحمدی رییس دانشگاه تبریز  ، علیار راستگو فرماندار تبریز و تعدادی دیگر از مسوولان محلی و دانشگاهیان تبریز هم حضور داشتند


PDF