|سه شنبه 4 ارديبهشت 1403
 منوی اصلی
 
تاریخ : يکشنبه 20 مهر 1399     |     کد : 231

پیام تسلیت خانه توسعه آذربایجان

درگذشت استاد محمد رضا شجریان

استاد محمدرضا شجریان نه تنها موسیقی ملی و سنتی ایران را احیا و به کمال  رساند، ادبیات عرفانی این مرز و بوم را نیز در فضای دل انگیز موسیقی اشاعه نمود و آثاری بر جای نهاد که در بستر تاریخ جاری شده و نسل های آتی را نیز مسحور و شیفته خود خواهد کرد.


بسم الله الرحمن الرحیم

غیر از هنر که تاج سر آفرینش است             بنیاد هیچ منزلتی جاودانه نیست


   انسان ها به خاطر زیبایی است که بار گران زندگی را بر دوش می کشند و لطافت شعر و موسیقی است که تلخی ها را به شیرینی مبدل  و نشاط و  آرامش  را به ارمغان می آورد ،  استاد محمدرضا شجریان نه تنها موسیقی ملی و سنتی ایران را احیا و به کمال  رساند، ادبیات عرفانی این مرز و بوم را نیز در فضای دل انگیز موسیقی اشاعه نمود و آثاری بر جای نهاد که در بستر تاریخ جاری شده و نسل های آتی را نیز مسحور و شیفته خود خواهد کرد.

زنده یاد شجریان صدای رسایی مردم و منادی آزادی بود صدایی که درخوشی ها و ناخوشی‌ها و همراه با شادی‌ها و غم‌ها با مردم ماند و او را در تاریخ این مرز و بوم جاودانه کرد.
او به راستی هنرمند مردمی ، اخلاق مدار و آزاده بود و با ترانه ها و نواهای دلنشین اش نه در حرف که در عمل در کنار مردم بودن را معنی کرد و این سنت حسنه را به نسل آینده به یادگار گذاشت.

    فقدان  این استاد بی بدیل ، مردم ایران  را داغدار ، مجامع فرهنگی و هنری سایر ملل را آکنده از غم و اندوه نمود، هیات مدیره و اعضاء خانه توسعه آذربایجان با ابراز مراتب تاسف و تاثر درگذشت این استاد فرهیخته و اسطوره آواز موسیقی، این ضایعه جبران ناپذیر را به مردم  ایران تسلیت عرض نموده و ازخداوند متعال صبر و شکیبایی برای عزیزان بازماندۀ ایشان مسئلت می نماید.


PDF