|چهارشنبه 26 ارديبهشت 1403
 منوی اصلی
 
تاریخ : سه شنبه 5 فروردين 1399     |     کد : 171

غلامرضا عابدینی

مردی ایستاده بر آرمان هایش

در این روزهای سخت کرونایی دائم در حال شنیدن مرگ هموطنان عزیزمان هستیم ،فوت دکتر فریبرز رئیس دانا نیز یکی از این اخبار تلخ میباشد .وی انسانی صادق و صریح الهجه در گفتار ،کردار و اندیشه بود ....او هرگز عقایدش را پنهان نکرد و ا نها را صادقانه از منظر علمی ارائه و تحلیل می کرد .

مردی ایستاده بر آرمان هایش

غلامرضا عابدینی

🏴در این روزهای سخت کرونایی دائم در حال شنیدن مرگ هموطنان عزیزمان هستیم ،فوت دکتر فریبرز رئیس دانا نیز یکی از این اخبار تلخ میباشد .وی انسانی صادق و صریح الهجه در گفتار ،کردار و اندیشه بود ....او هرگز عقایدش را پنهان نکرد و ا نها را صادقانه از منظر علمی ارائه و تحلیل می کرد .

🏴وقتی خسرو گلسرخی در بی دادگاه پهلوی دوم بانگ برآورد :من برای رسیدن به عدالت اجتماعی به سوسیالیسم رسیدم .
شاید بتوان صداقت در اندیشه و کلام را در این سالها در سیمای مرحوم دکتر رئیس دانا با مرحوم گلسرخی مقایسه کرد.

🏴مرحوم رئیس دانا در اقتصاد به سوسیالیسم علمی و کلاسیک در چهار چوب ایران اعتقاد کامل داشت و به سندیکا ها و شرکت های تعاونی عشق می ورزید و اقتصاد را زیر بنا تعریف میکرد و عدالت اجتماعی و آزادی را در چهار چوب فکری خود جستجو میکرد.
بسیاری از هم اندیشان وی بعد از فروپاشی اردوگاه چپ جهانی مسیرفکری دیگری را دنبال کردند، اما مرحوم رئیس دانا همچنان بر اندیشه ها و ارمانهای خودایستادگی کرد...

🏴 امروز در سطح جهانی شاید بتوان آقای برنی سندرز ،کاندیدای رقیب ترامپ در سال آینده را از نزدیک ترین تفکر به مرحوم رئیس دانا در قلب امریکا تلقی کرد.
روح این اقتصاد دان برجسته در آرامش ابدی آمرزیده باد./دیدگاه آزاد
T.me/bestdiplomacy
 


PDF