|پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403
 منوی اصلی
 
تاریخ : يکشنبه 13 مرداد 1398     |     کد : 144

به دعوت مدیرعامل سازمان توسعه و عمران عون بن علی و پارک طبیعت تبریز

بازدید مدیرعامل خانه توسعه آذربایجان و هیئت همراه از تفرجگاه عینالی تبریز

دکتر بهشتی روی اولین مدیرعامل سازمان عون علی و مدیرعامل فعلی خانه توسعه آذربایجان: خدمات ارزنده همواره غرور آفرین و افتخار آمیز در اجرای طرح جنگلکاری و تفرجگاهی عینالی؛ دعای خیر، احترام و آرزوی توفیق شهروندان عزیز را به همراه دارد.

بازدید مدیرعامل خانه توسعه آذربایجان و هیئت همراه از تفرجگاه عینالی تبریز ؛

دکتر بهشتی روی اولین مدیرعامل سازمان عون علی و مدیرعامل فعلی خانه توسعه آذربایجان: خدمات ارزنده همواره غرور آفرین و افتخار آمیز در اجرای طرح جنگلکاری و تفرجگاهی عینالی؛ دعای خیر، احترام و آرزوی توفیق شهروندان عزیز را به همراه دارد.

 

 در این بازدید 5:30 ساعته بخاطر توسعه امکانات رفاهی و تفریحی و پاکیزگی محیط تفرجگاه همچنین سرسبزی و شادابی فضای جنگلی از زحمات و خدمات دست اندرکاران و مدیرعامل سازمان توسعه و عمران عون بن علی شهرداری تبریز تقدیر شد.
 فیروزیان مدیرعامل سازمان عون بن علی در ابتدای این بازدید ضمن عرض ادب و خوش آمدگویی گفت: خدای مهربان را شاکریم که عنایت کرده و در تمام سیستم ها که  خدمت کرده ایم از تجربیات مدیران صالح قبلی بهره مند  بوده ایم و این جلسه نیز  مصداق بر آن .
 مجید بهشتی روی، مدیرعامل خانه توسعه آذربایجان که به دعوت مدیرعامل سازمان توسعه و عمران عون بن علی و پارک طبیعت تبریز، مهندس فیروزیان از طرح های در دست اجرای سازمان بازدید می نمودند، با اشاره به تاریخچه طرح و تجارب پیشین خود از شروع طرح یادآور شدند: اجرای این طرح از آرزوهای دیرین هر شهروند تبریزی بود که علیرغم تلاش های متفاوت در برهه هایی از تاریخ تبریز، هیچگاه جامه عمل نپوشیده بود و در سال 1380 در زمان استانداری، استاندار عالم و فرهیخته آذربایجان، جناب آقای دکتر سبحان اللهی و مدیریت عالمانه مهندس کوزه کنانی بر اداره کل منابع طبیعی آذربایجان شرقی، به همت این دو فرزند خلف تبریز و آذربایجان آغاز و با جلب مشارکت مردم و همه دستگاههای اجرایی استان و شهر تبریز، کلید خورد و با پشتکار جمعی از نیروهای خوشفکر و با آینده نگری به بزرگترین طرح تفرجگاهی شمالغرب کشور مبدل گردید. 
 بهشتی روی با مددگیری از شعری از سعدی شیرازی در این بازدید، تاکید نمودند: سعدی شیرازی در شعر معروفی از خود بیان می نمایند: که چو رسی به کوه سینا" ارنی" مگو و بگذر که نیرزد این تمنا به جواب " لن ترانی" کار خودتان را مصداق عملی"طور سینا" و "کوه سینا" بدانید و اهمیت کارتان را همواره به خودتان یادآور شوید. وقتی خداوند در قرآن در آیات اول تا سوم سوره تین، قسم یاد می کند به "تین" ، " زیتون"، "طور سینین" و " بلد امین" هر سه قسم موضوع کار مقدسی است که شما انجام می دهید. با قدری تدبر در این آیات می بینیم. که دوقسم اول به دو درخت مثمره است(درخت انجیر و زیتون)، قسم سوم به کوه سرسبز پر از درخت است(طور سینا) و قسم سوم به شهر امنی است در سایه سار این کوه. یعنی اینکه که محصول کار شما ، محصول مقدسی است که به اعتبار سخن سعدی تجلیگاه حضور و نور حق است.
 وی تأکید نمود: خدمات ارزنده همواره غرور آفرین و افتخار آمیز است. خدماتی که در این قسمت از شهر در طی دو دهه گذشته در جریان است، دعای خیر، احترام و آرزوی توفیق هر شهروند را به همراه دارد. من به نوبه خود از این اقدامات بسیار خوشحالم و تحقق آرزوهایم را در این خدمات می بینم. 
 ایشان به عنوان نخستین مدیرعامل و بنیان گذار سازمان با تشکر از زحمات مدیریت و دست اندرکاران جدید طرح، بر لزوم توسعه فضای سبز مثمره و توسعه محدوده فعالیت سازمان به دیگر تفرجگاههای پیرامون شهر تبریز، عنوان نمود: موضوع تفرجگاههای شهری موضوعی بسیار متفاوت با موضوع پارک های شهری است و درکلانشهرهای دنیا، سازمان های متفاوتی مسئولیت برنامه ریزی، طراحی، اجرا و بهره برداری تفرجگاهها و پارک ها را با توجه به تفاوت ماهوی آنها برعهده دارند و ضروری است سازمان توسعه و عمران عون بن علی به عنوان متولی تفرجگاههای حاشیه شهری تقویت گردد.  
 وی با بیان ضرورت جلب توجه مسئولین استان و شهر  بر احیای ستاد فضای سبز استان، مشارکت همگانی سازمانها و دستگاههای متولی و بسیج عمومی شهروندان و نیز توسعه امکانات مالی و تجهیزاتی سازمان تأکید و بیان نمود: امیدوارم با همت دوستان طرح هرچه سریعتر تکمیل و بصورت کامل آماده بهره برداری شهروندان قرار گیرد و فزون بر عرصه 5600 هکتاری کنونی، مابقی اراضی ضلع شمالی شهر تبریز در امتداد رودخانه آجی چای تا جاده اهر نیز همچون گذشته باید در پوشش طرح قرار داشته باشد. تا انشاالله از ظرفیت سد شهید مدنی و دریاچه آن نیز در داخل طرح بهره گرفته شود. 
 شایان ذکر است که در این بازدید: برادر شهید بزرگوار جناب آقای خلیل پور نیز حضور داشتند که با غرس نهالی به یاد شهید بزرگوار خلیل پور و با ریختن تربت مطهر شهدای جنگ تحمیلی که از مناطق جنگی همراه داشتند. معنویت بازدید را دو چندان نمودند.
 همچنین در این بازدید آقایان مهندس عباس هاشمی حصاری، مهندس علی مهاجرعباسی، مهندس اکبر توتونچی، مهندس آهنخواه از اعضای تیم اولیه طراحی و اجرای طرح تفرجگاهی عینالی در سال های 80 تا 85 و مهندس میثم  بهشتی روی نیز حضور داشتند. که با یاد خاطرات خود از روزهای شروع طرح، از به ثمر نشستن طرح ابراز رضایت نمودند. پاکیزگی محیط تفرجگاه و سرسبزی و شادابی فضای جنگلی از نکات بسیار مهمی بود که در بازدید از تحقق آنها ابراز رضایت گردید.


  

 
 
 
http://eynali.tabriz.ir/News/1375


PDF